شنبه ۱۹ آبان ۱۳۸۶ - ۱۷:۵۲
۰ نفر

یزد- خبرنگار همشهری: جلسه رسیدگی به اتهامات مردی که 4 پسربچه تفتی را به قتل رسانده بود به‌دنبال مویه‌های خانواده مقتولان در دادگاه دقایقی مختل شد.

در این جلسه پس از آنکه اولیاء دم آرام گرفتند، متهم با حضور در جایگاه به تشریح جنایاتش پرداخت.

ساعت 9 و 30 دقیقه صبح دیروز دادگاه کیفری استان یزد، شاهد برگزاری  نخستین جلسه محاکمه مردی بود که در جنایتی فجیع 4 نوجوان را در یک نهالستان به قتل رسانده و اجساد آنها را به چاه انداخته بود.

در این جلسه که به صورت غیرعلنی و به ریاست غلامحسین حیدری، رئیس دادگستری یزد برگزار شد، خانواده مقتولان  دقایقی قبل از آغاز محاکمه در شعبه اول دادگاه کیفری یزد در انتظار ورود متهم به دادگاه نشسته بودند تا اینکه لحظاتی بعد متهم  در میان مأموران حفاظتی وارد شعبه دادگاه شد.

در همین هنگام خانواده مقتولان با دیدن قاتل پسرشان شروع به گریه و زاری کردند و همین مسئله باعث شد تا قاضی دادگاه دستور دهد همگی آنها به خارج از شعبه منتقل شوند تا فضای دادگاه آرام شود.

دقایقی بعد، در حالی که خانواده مقتولان کمی آرام گرفته بودند، به دستور قاضی شعبه اول، وارد جلسه دادگاه شده و به این ترتیب محاکمه متهم آغاز شد.

در حالی که در این جلسه، تمامی اولیاء دم مقتولان درخواست قصاص متهم را داشتند، به دستور قاضی دادگاه متهم در جایگاه قرار گرفت و با قبول اتهامات خود گفت: من با همه مقتولان رابطه دوستی بر قرار کرده بودم به‌طوری که وقتی از هر کدام از آنان خواستم همراه من به نهالستان بیایند، بدون هیچ ترس و واهمه‌ای این پیشنهاد را پذیرفتند.

وی ادامه داد: من از قبل قصد کشتن آنها را داشتم و با همین هدف بود که آنها را به نهالستان می‌بردم.

من بچه‌ها را به بهانه نشان دادن کبوتر همراه خودم به محل جنایت می‌بردم و در آنجا با این ادعا که با خواندن یک ورد می‌شود گره‌ طناب‌ها را باز کرد، دست و پای آنان را بسته و سپس آنها را به قتل می‌رساندم.

پس از آن نیز اجساد آنها را به نزدیکی چاه برده و به داخل آن می‌انداختم.

متهم گفت: باور کنید نمی‌دانم چرا دست به این جنایات می‌زدم. شیطان طوری در جلدم رفته بود که حتی زمانی که خواهرزاده‌های همسرم را نیز به قتل می‌رساندم هیچ احساسی نداشتم.

زمانی‌ هم که مأموران پلیس در جست‌وجوی راز ناپدید شدن پسربچه‌ها بودند سعی می‌کردم با این ادعا که احتمالا اراذل و اوباش تفت در این ماجرا دست دارند آنها را گمراه کنم.

این گزارش حاکی است به دنبال پایان  نخستین جلسه محاکمه، ادامه این جلسه روز یکشنبه 20 آبان برگزار خواهد شد.

کد خبر 36272

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز